Podziel swoje cele!

Jak podzielic cele?W poprzednim wpisie pisałem o zadaniu do wykonania. Dotyczyło ono ustalenia celów jakie chcemy osiągnąć. Jestem zdania, że możemy osiągnąć KAŻDY postawiony przez nas cel, nawet jeśli jest on ogromny- odniesiemy sukces.
Na czym polega problem większości ludzi w dążeniu do sukcesu i osiąganiu celów?
Zniechęcają się celami, gdy są one zbyt duże, bądź wymagają długiego, czasem nawet paroletniego zaangażowania. Jeśli Twój cel jest ambitny, to potrzebujesz podzielić swój główny cel na mniejsze części. Pozwoli Ci to na stałe, małe osiągnięcia, dzięki którym spełnisz to co chciałeś/aś oraz na orientację na jakim etapie jesteś, co jest następnym krokiem oraz większą radość z wykonywania procesu (zamiast „nie mogę zrealizować” jest „jestem coraz bliżej”)




Kroki do osiągnięcia swojego celu:
1. Zdefiniuj swój cel.
2. Podziel go na mniejsze etapy.
Zastanów się wtedy- Co składa się na realizację mojego celu? Od czego należy zacząć na samym początku? Co będzie kolejnym krokiem? W którym momencie można zaczynać kolejną rzecz – po ukończeniu poprzedniej, czy może można robić parę rzeczy na raz?
3. Wytrwale dąż do jego osiągnięcia. Nie poddawaj się, jeśli coś Ci nie wychodzi.

Zadanie na dziś- podziel swoje cele na mniejsze etapy.

1 komentarz:

  1. Z własnego doświadczenia powiem, że najlepiej mi sie działa gdy mam postawione przed sobą trzy "duże" cele. Nie mniej, nie więcej - przy jednym bym się rozleniwił, a przy czterech zamęczył, także trzy są optymalne.
    Zgadzam się rzecz jasna z autorem, każdy cel należy podzielić na mniejsze części i brać sie do nich po kolei, wtedy całość nie wydaje się taka straszna.

    OdpowiedzUsuń